Lykke Warming Grave, Driftskonsulent

Lykke er ansat som driftskonsulent på vores Kolding kontor, og har været i Sonlinc siden 2017.

Lykke Warming Grave

Lykke Warming Grave

Hvilke typer opgaver sidder du typisk med til hverdag?

Da jeg er ansat i Sonlincs Support, har jeg sjældent to dage der er ens. Dagene kan derfor være svære at planlægge, men det er også udfordringen ved jobbet. Der stilles store krav til ens omstillingsevner, da man hurtigt skal kunne omstille sig til en ny situation, og vurdere prioriteringen af en sag, samtidigt med at man skal jonglere mellem eksisterende opgaver og løbende holde det overordnede overblik.

Jeg styrer selv min arbejdsdag og arbejdsopgaver, og har dermed en stor frihed. Dog har vi et Incident Management system som prioriterer mine sager, og dermed også fortæller mig hvad dagen skal indeholde. Derudover er der også en række andre arbejdsopgaver som skal prioriteres ind i en travl hverdag. Sammen med en kollega, har jeg fået ansvaret for, at vedligeholde vores kundeportal ’Sonlinc Service Desk’, samt yde intern support på denne. Ud over dette, er jeg så heldig at få lov til at undervise og holde foredrag for vores kunder til bl.a. Sonlincs Erfa-seminarer, kurser og webcasts. Det er denne kontakt jeg får til kunderne der netop gør dem til mere end kunder, og derved skaber en bredere forståelse for hinanden og en god dialog i hverdagen.

Kundekontakten og relationerne til de forskellige selskaber

Jeg har dagligt en del kontakt med vores kunder, men det at komme på besøg hos dem og se deres hverdag, eller møde dem til et undervisningsforløb, det er utroligt givende og vigtigt for mit arbejde. Når jeg kender kunderne, så har jeg en langt bedre forudsætning for, at vurdere deres situation når de melder en sag ind. Vores kunder er utrolig kompetente, og de er heldigvis ikke blege for at hjælpe os i Support med at gennemgå en udfordring, og i samarbejde finde en løsning eller hjælpe med at teste den løsning vi har fundet frem. Dialogen og møderne mellem Support og vores kunder er derfor alfa omega og altafgørende for, at sikre en god kundeoplevelse.

Hvad ligger du mest vægt på i dit arbejde hos Sonlinc, og hvorfor?

Sonlinc er en arbejdsplads hvor der er plads til frihed under ansvar, og som gerne vil hjælpe deres medarbejdere med at vokse og udvikle sig. Jeg er så heldig, at min chef tidligere i år gav mig muligheden for at være en del af det hold som skulle lede og idriftsætte projektet omkring vores kundeportal ’Sonlinc Service Desk’. Det har været en lærerig proces, og jeg er blevet mange erfaringer rigere. Samtidig er jeg også blevet klogere på mig selv, og den retning mit arbejdsliv skal have fremover. Min chef gav mig muligheden for at vokse og havde tilliden til, at jeg kunne løse opgaven. Det er fedt som medarbejder at få det selvtillids boost. Jeg har som følge af det projektet, fået lov til at være en bærende del af projektet omkring vores videns database som skal bruges både internt og eksternt. Det viser, at der lyttes når man fortæller om ens egne forventninger til kommende arbejdsopgaver.

Hvordan vil du beskrive samarbejdet med dine kollegaer, kulturen og det sociale i Sonlinc?

Jeg sidder i en afdeling som favner bredt og hvor vi virkelig løfter i flok – vi hjælper hinanden på kryds og tværs, har konstant sparring henover bordet og når det virkelig går stærkt, husker én af os altid lige at sprede et smil eller et grin, så man kan bevare sit gode humør på de travle dage. Vi er i supporten kendt for at være den mest larmende afdeling, en af grundene er selvfølgelig vores samtaler med kunderne, men en anden ting er netop vores konstante sparring mellem hinanden. I sidste ende sikre det den gode kundeoplevelse og den høje arbejdsglæde. Sonlinc er også en arbejdsplads som lægger vægt på den sociale, både på tværs af afdelinger og lokalt. Det betyder at vi har en delt arbejdsplads som faktisk fungerer overraskende godt på trods af afstanden og et mere positivt arbejdsmiljø. Der er plads til det hele, lige fra fredagsbar, brætspilsaften og til supportens pandekage-dag.

Hvad har overrasket dig mest ved at starte i Sonlinc?

Det er nogle rigtig gode udviklingsmuligheder der er her i Sonlinc, og det har overrasket mig meget positivt. Jeg havde ikke regnet med, at jeg ville få så bredt et ansvarsområde på så kort tid, og så mange muligheder for at udvikle mig både personligt og fagligt.

Derudover har det sociale samvær overrasket mig. Vi har både kontor i Kolding og Charlottenlund, og alligevel formår vi at have et rigtig godt socialt sammenhold på tværs. Det er jeg imponeret over, og det givet et styrket samarbejde.

Se vores ledige stillinger

Jobs